• Kaboutervoetbal

De tijd dat je vanaf je zesde pas kon voetballen bij een voetbalclub is allang voorbij. Het is natuurlijk leuk om samen met vriendjes en vriendinnetjes spelenderwijs te leren voetballen en achter elkaar aan te rennen. Daarom bieden wij, geheel kosteloos, kaboutervoetbal aan en is het ook ideaal voor ouders om te kijken of de voetbalsport iets voor hun kind is.
    Het is erg laagdrempelig. Kinderen hoeven geen lid te worden en kunnen gratis de training bezoeken elke woensdag van 17:30 tot 18:15 uur. Wel graag van te voren even aanmelden bij Rolf Beekman (06-55182105) of Martin Schuiling (06-22639482).

Wat houdt Kaboutervoetbal in?
    De kinderen (jongens en meisjes) leren en ontwikkelen, door de verschillende oefenvormen die worden aangeboden, de grondvormen van het bewegen, zoals lopen, rennen en sprinten. Tevens wordt het samenspelen met andere kinderen ontwikkeld door de oefenvormen en partijspelletjes. En wij krijgen d.m.v. het kaboutervoetbal een goeie doorstroming van de kabouters naar de Onder-8 pupillen. Dit is een ideale start om de jeugdopleiding binnen de pupillen in kwaliteit en kwantiteit verder uit te bouwen. De kabouters hebben dan een bepaalde basis gevormd met als gevolg dat de spelertjes op een hoger niveau bij de Onder-8 pupillen binnenstappen en dit kan zijn in een jongensteam maar zeker ook in een meidenteam aangezien wij in de regio dé club zijn met de grootste afdeling meidenvoetbal.

Trainingen
    Alle trainingen hebben een vaste structuur van een aantal verschillende oefenvormen die met het voetbalspelletje te maken hebben, zoals dribbelen, aannemen, schieten en partijtjes spelen. Maar ook spelvormen als tikkertje behoren bij de oefenvormen.
    Tijdens de schoolvakanties zijn er geen trainingen. De trainingen zullen begeleid worden door eigen jeugdspelers. Hierdoor betrekken wij de oudere jeugdspelers bij de jongste jeugd en andersom de jongste jeugd zo te betrekken bij de vereniging. Want hoe leuk is het om naar een wedstrijd van je trainer te kijken?!

Waar en Wanneer
    Elke woensdagmiddag worden de trainingen gegeven op sportpark De Buunerdrome (op het trainingsveld naast de kantine) van 17:30 tot 18:15 uur.

Geen Kosten
    Er zijn geen kosten verbonden aan het meedoen van kaboutervoetbal. De trainingen worden gratis aangeboden door voetbalvereniging Nieuw Buinen.
    Let op! Omdat vv Nieuw Buinen de kabouters nog geen contributie wil laten betalen, blijft de deelneming aan het kaboutervoetbal onder verantwoordelijkheid van de ouders en is hun aanwezigheid tijdens de training vereist.

Voor eventuele vragen kunt u ook altijd mailen naar info@vvnieuwbuinen.nl