• Update coronamaatregelen

17 dec 2020
  • Het was een duidelijke boodschap maandagavond van de minister-president vanuit het Torentje: Nederland gaat vanaf 14-12-2020 voor 5 weken in ‘lockdown’. De coronacijfers laten helaas geen andere keuze. En hoewel de boodschap begrijpelijk is, is het voor het amateurvoetbal wederom geen goed nieuws. Daar waar er voor de jeugdteams gelukkig niks verandert wordt het perspectief voor de seniorenteams er niet beter op. Sterker nog, vanaf vandaag mogen zij enkel nog in tweetallen buiten trainen. Hoewel we ons beseffen dat dit voor een teamsport als voetbal geen doen is, hebben we ons hier even bij neer te leggen. De actuele informatie is inmiddels weer bijgewerkt op www.knvb.nl/coronavirus.

De maatregelen zijn:
    • Buiten mag maximaal met twee personen gesport worden, zolang er minimaal 1,5 meter tussen zit.
    • In een binnenruimte is sporten niet toegestaan (ook niet door jeugd)
    • Groepslessen buiten mogen niet plaatsvinden.
    • Sporten voor volwassenen is alleen toegestaan als het mogelijk is om onderling 1,5 meter afstand te houden (maximaal 2 volwassenen)
    • Er worden geen wedstrijden gespeeld.
    • Voor topsporters gelden uitzonderingen.
    • Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Maar er worden geen wedstrijden gespeeld tegen sporters van andere verenigingen. Onderlinge trainingspartijen mogen wel. Kinderen met klachten blijven thuis.
    • Publiek bij sport is niet toegestaan.
    • Sportkantines, kleedkamers en douches zijn dicht.

Wij houden jullie op de hoogte wanneer er wijzigen komen in bovengenoemde maatregelen.