• Update coronamaatregelen

14 okt 2020
  • Beste leden,

Afgelopen week werden de wedstrijden bij onze club afgelast vanwege een aantal meldingen van corona. Meerdere mensen moesten een test ondergaan en het bestuur heeft moeten besluiten de wedstrijden te annuleren. In overleg met de gemeente is toen besloten om het sportpark voor 10 dagen te sluiten.

Inmiddels is meer duidelijk over de omvang van de besmetting. Uit de testen is naar voren gekomen dat helaas 1 jeugdlid positief is getest op het virus. De overige testen bleken gelukkig negatief. Spelers en ouders uit het betrokken team zijn inmiddels geïnstrueerd hoe verder te handelen.

Gisteravond heeft onze regering opnieuw strengere maatregelen afgekondigd om het virus te bestrijden. Voor ons als vereniging zijn de volgende zaken van belang:

- Seniorenteams mogen alleen trainen in groepen van vier personen en met onderling 1,5 meter afstand. De trainer wordt niet meegeteld in het 'viertal'. Zorg er wel voor dat de groepen van vier spelers zoveel mogelijk in vaste samenstelling trainen en dat de onderlinge 1,5 meter afstand altijd in acht wordt genomen. Zorg er ook voor dat duidelijk herkenbaar is bij welk groepje iedere speler hoort.

- Voor jeugdteams geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training. Zij mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging.

- De kantine, kleedkamers en douches zijn gesloten.

Met ingang van dinsdag 20 oktober mag er dus weer getraind worden onder de bovenstaande restricties.

Kijk ook even op de pagina met veelgestelde vragen van de KNVB. Klik hier voor het protocol Verantwoord sporten opgezet door NOC/NCF.

Zodra er wijzigingen ontstaan zullen wij u op de hoogte te brengen via deze site en social media over de besluiten die de KNVB en regering hebben genomen. Voor vragen kunt u contact opnemen met onderstaande aanspreekpunt via secretaris@vvnieuwbuinen.nl.

Namens het bestuur

Jan Rijkens