• Update corona maatregelen

23 apr 2020
  • Beste leden,

Zoals jullie uiteraard vernomen hebben heeft het kabinet een aantal versoepelingen doorgevoerd in de maatregelen omtrent het coronavirus.

In het verlengde van de voorzichtige herstart in het onderwijs, is het voor de jeugd vanaf 29 april ook weer toegestaan om ‘georganiseerd en beheersbaar’ te gaan sporten.

Zo mogen leden tot en met 12 jaar van de overheid weer voetballen, waarbij ze niet per se de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. Voor jeugd van 13 tot en met 18 jaar is dit ook toegestaan mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. Als vereniging is het mogelijk onder deskundige begeleiding voetbalactiviteiten voor de jeugd te organiseren zoals trainingen en alternatieve voetbalvormen.

Vooralsnog blijft het sportpark gesloten tot nader orde.

Wanneer en op welke wijze er weer gesport kan worden bij onze vereniging is afhankelijk van het overleg en besluit in samenwerking met de gemeente. Deze week heeft de KNVB contact met de VSG (Vereniging Sport en Gemeenten) en worden de verenigingen nader geïnformeerd hoe hier invulling aan te geven en welk protocol te volgen.

We vragen jullie nog even geduldig te zijn.

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn zullen we jullie zo spoedig mogelijk informeren.

Het Bestuur