• Hervatten trainingen jeugdafdeling

30 apr 2020
  • Vanaf 29 april mogen kinderen t/m 12 jaar en jeugd 13 t/m 18 jaar, onder begeleiding, weer samen trainen in de buitenlucht. Het kabinet heeft de gemeenten opgeroepen om deze sportactiviteiten te faciliteren en te organiseren, altijd onder begeleiding van buurtsportcoaches of het kader van sportaanbieders. Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk kinderen en jongeren de kans krijgen mee te doen, dus ook niet-leden van onze vereniging zijn welkom.

We hebben ons zorgvuldig voorbereid voor om alle jeugdspelers de kans te bieden weer lekker te gaan voetballen. De trainingen gaan per 04-05-2020 weer gefaseerd van start. We volgen hierbij de kaders opgesteld in het sportprotocol door het NOC*NSF.

Te belangrijkste hanteren regels

• voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;
    • blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten,
      benauwdheid of koorts;
    • blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;
    • blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe Coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuisblijven tot 14 dagen na het laatste contact;
    • houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden
      (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);
    • hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
    • ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet;
    • was voor je training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;
    • was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie;
    • douche thuis en niet op de sportlocatie (kleedkamers zijn gesloten);
    • vermijd het aanraken van je gezicht;
    • schud geen handen;
    • kom niet eerder dan 10 minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie en ga direct daarna naar huis.

Communicatie
    Op elke trainingsavond is er een Corona-verantwoordelijke aanwezig dat fungeert als aanspreekpunt vóór en na de training voor ouders/verzorgers van de kinderen. We verwachten dan ook dat ouders/verzorgers bovenstaande regels in acht nemen en hun kinderen daarop aanspreken. Het bestuur is natuurlijk eindverantwoordelijk.

Trainingstijden en -avonden
    Er is een trainingsschema opgesteld om te zorgen dat teams zo ‘geïsoleerd’ mogelijk kunnen trainen. Dat betekent zoveel dat we willen vermijden dat verschillende teams te dicht bij elkaar op eenzelfde veld aan het trainen zijn of dat er tegelijkertijd een te grote toestroom van mensen op ons sportcomplex is. We zullen starten met 1 training per week om te kijken of organisatorisch alles in goede banen geleid kan worden en we als club de controle kunnen blijven over de situatie.

Trainingsschema
    Er wordt door ieder team getraind op het trainingsveld (de wedstrijdvelden zijn niet toegankelijk):

Maandag
    18.00 – 19.00 uur MO11-1

18.30 – 19.30 uur MO13-1

19.15 – 20.15 uur MO15-1

Dinsdag
    18.00 – 19.00 uur: JO12-1
    18.15 – 19.15 uur: JO13-1
    19.30 – 20.30 uur: JO15-1

Woensdag
    17.30 – 18.30 uur: JO7-1 en JO8-1

18.00 – 19.00 uur: JO9-1 en JO9-2

19.30 – 20.30 uur: JO17-1 en MO19-1

Donderdag
    18.00 – 19.00 uur: JO11-1

19.30 – 20.30 uur: JO19-1

Halen en brengen
    Ouders en/of verzorgers worden verzocht hun kinderen te brengen bij de ingang van het sportcomplex en de aangegeven routes te volgen. We hebben voor auto’s en fietsen een ‘kiss & ride’ route aangelegd. Wij verzoeken een ieder deze route nauwkeurig te volgen.

Bij de ingang van het sportcomplex zullen de kinderen worden opgevangen door de Corona-verantwoordelijke en kunnen de kinderen zelfstandig naar het trainingsveld lopen of brengt maximaal 1 ouder zijn of haar kind zelf naar het trainingsveld (als daar specifieke behoefte aan is) met in acht neming van de gestelde regels (ouders moeten daarna direct het complex weer verlaten).

Aan het einde van de training zullen de kinderen gezamenlijk weer naar de parkeerplaats worden gebracht, zodat ouders/verzorgers ze ook daar weer kunnen ophalen, lopen kinderen zelfstandig naar de uitgang of haalt maximaal 1 ouder zijn of haar kind zelf op van het trainingsveld.

We verzoeken ouders/verzorgers vriendelijk doch dringend mee te werken om groepsvorming met volwassenen zoveel mogelijk te voorkomen. Houd daarbij altijd de 1,5 meter afstand in acht!

Belangrijk voor bestuurders

Belangrijk voor trainers

Belangrijk voor ouders en verzorgers

Belangrijk voor sporters

Vragen?

Indien je vragen en/of opmerkingen hebt over bovenstaande, laat het dan weten door een mail te sturen naar info@vvnieuwbuinen.nl. We zullen deze zo snel mogelijk proberen te beantwoorden.

Het bestuur.