• ASVB geeft tegen Nieuw Buinen voorsprong weg

18 feb 2020
  • BLIJHAM – De ploeg van Loek Swarts verloren hun belangrijke thuiswedstrijd tegen Nieuw Buinen. Nadat de Witte Muizen vlak na rust op een 3-0 voorsprong waren gekomen, wisten de Buunermonders alsnog met 3-4 de winst te pakken.

door Gert Meulman (Tweenul.nl)

Stond er deze week in de voorbereiding tot dit duel nog in de krant dat ASVB met een scorend onvermogen zou zitten, daar leek het in de wedstrijd tegen Nieuw Buinen in eerste instantie helemaal niet op. Mart van de Veen schoot eerst op zeer knappe wijze een vrije bal in de bovenhoek om daarna ook nog van dichtbij voor de 2-0 aan te tekenen. En toen Joost Siemens vlak na rust de 3-0 maakte leek het gedaan voor de bezoekende ploeg van technisch duo Eric Prins en Jochen van Sleen. Niets bleek echter minder waar. Nieuw Buinen maakte door Robert Tieks gelijk de aansluitende 1-3. ASVB miste een paar beste kansen, er was sprake van een wel of niet handsgeval, de scheids besloot van niet. Erwin Aukes kreeg zijn tweede gele en kon vroegtijdig naar de kant. ASVB kreeg uiteindelijk door scores van Roy Feiken met een mooi genomen vrije trap, en van de invallers Mark Schreuder en Frank Schijff nog met 3-4 klop.

Mentaal

Loek Swarts “Ze maakten in dezelfde minuut van onze 3-0 de 3-1. We kregen daarna een paar mogelijkheden, maar verzaakten de boel af te maken. Aukes moest er bij ons af en Nieuw Buinen rook hun kans. Ze hadden de wind mee, Feiken maakte een vrije trap en de laatste van hun was ook een bal waar de wind goed onder kwam. We hebben bij de 3-1 niet de rust bewaard en gingen gewoon door het lint. Mentaal zijn we vandaag niet goed bezig geweest, zeer jammer dit.”

Energie

Jochen van Sleen “Ja, het was nogal een gekke wedstrijd. We hebben in de rust de boel wat proberen om te zetten. Dit om wat meer van de goal af te spelen en wat meer druk naar voren te krijgen. Gelijk na rust, ik zat nog niet eens, maakte ASVB de 3-0. We maakten gelijk daarop door een goal van Robert Tieks de 3-1. Daarna was het een kwestie van wat geluk hebben bij ons. In plaats dat zij de 4-1 maakten, de kansen hierop kregen ze wel, maakten wij de 3-2. Aukes ging eraf met rood en wij kregen door de 3-2 weer geloof en extra energie. De ingevallen Mark Schreuder maakte de gelijkmaker en een ver schot van Schijff waar de wind onder kwam zeilde er ook nog in. Een mooie en belangrijke overwinning voor ons.”