• 130 jaar voetbal

31 okt 2019
  • 130 JAAR VOETBAL
    In het seizoen 2019/’20 viert de KNVB dat het georganiseerde amateurvoetbal 130 jaar bestaat. Om het bijzondere jubileum te vieren brengen ze dit seizoen een ode aan het amateurshirt. Speciaal daarvoor is een uniek voetbalshirt ontwikkeld waarvan elke vereniging in Nederland één exemplaar krijgt. Het patroon op het shirt bestaat uit een samenspel van vormen en vlakverdelingen die ook zijn terug te vinden op de shirts van alle Nederlandse amateurverenigingen. Op deze manier verenigen we 130 jaar Nederlands amateurvoetbal in één uniek oranje shirt. Een waar collector's item dus dat niet te koop is.

Shirtje ruilen
    In de traditie van het alom bekende ritueel ‘shirtje ruilen’ kwam de KNVB in de afgelopen maand naar onze club toe om het shirt uit te reiken, maar ook om een shirt van onze vereniging te ontvangen. Ons shirt krijgt hiermee een ereplaats op de KNVB Campus in Zeist, het centrale punt van voetballend Nederland.